CEDAR II. BIOLOGICAL AND CULTURAL EVOLUTION INTERNATIONAL CONGRESS AND LUDUS VITALIS 25th ANNIVERSARY

Universidad de Málaga (UMA), Ronda, Spain, November 22-24, 2017.

Main subject:

INTENTIONALITY AND EVOLUTION

Other evolutionary symposia may be proposed
Symposia, comprising one or more tables, may be proposed. Each table may have up to four participants.

Symposia and abstracts proposals should include:

Symposia: Title, symposia abstract, full name, institution and e-mail of all participants, together with all participants’ individual abstracts.

Abstracts: each participant should provide: a 300 words abstract, with four keywords, title, full name(s), institution(s) and mail(s). Individual abstracts may also be proposed following the requirements above mentioned. Time limits: symposia, May the 31th; abstracts, June the 30th

Inscription fee: €50 (fifty Euros) Information concerning hotels and transportation will be published later

Contact: centrodarwin.uam@gmail.com

Organizing committee

Antonio Diéguez-Lucena, UM, President
Raúl Gutiérrez-Lombardo, CEFPSVLT, Vice-president
Jorge Martínez-Contreras, UAMx, Vice-president

Institutional international committee

Paola Hernández-Chávez, Centro de Estudios Filosóficos, Políticos y Sociales, V. Lombardo Toledano -SEP (CEFPSVLT), México.
Josep Sanmartín-Cava, Centro de Estudios Filosóficos, Políticos y Sociales, V. Lombardo Toledano -SEP (CEFPSVLT), México.
José Luis Vera-Cortés, Escuela Nacional de Antropología e Historia (ENAH), México.
Michel Bourdeau, Institut d’Histoire et de Philosophie des Sciences et des Techniques (IHPST-Paris 1), Francia.
M. Luisa Bacarlett-Pérez & Rosario Pérez-Bernal, Universidad Autónoma del Estado de México (UAEMx), México.
Ricardo López-Wilchis, Biology Division, Universidad Autónoma Metropolitana (UAMx), México.
Lourdes Ramírez-Argonza, Humanities and Social Sciences Division (UAMx), México.
Dairon Alfonso Rodríguez-González,Humanities and Social Sciences Division (UAMx), México.
Jonatan García-Campos, Universidad Juárez del Estado de Durango (UJED), México.
Víctor Manuel Romero-Sánchez, Universidad Juárez del Estado de Durango (UJED), México.
Eugenio Andrade, Universidad Nacional (UN), Colombia.
José Sanmartín-Esplugues, Universidad de Valencia (UVal), España.
Vicente Claramonte, Universidad de Valencia (UVal), España.
Alfredo Marcos, Universidad de Valladolid (UVall), España.
Arantza Etxeberria, Universidad del País Vasco (UPV), España.
Joao Quartim de Moraes, Universidade Estadual de Campinas (UEC), Brasil.
Gustavo Caponi, Universidade Federal de Santa Catrina (UFSC), Brasil.
Ana Barahona, Facultad de Ciencias (UNAM), México.
Juan Manuel Rodríguez,Facultad de Ciencias (UNAM), México.
José Antonio Hernanz-del Moral, Universidad Veracruzana (UVer), México.
Domingo Canales-Espinosa, Universidad Veracruzana (UVer), México.
[/restab] [restab title=”Español”]

CONGRESO INTERNACIONAL CEDAR II. EVOLUCIÓN BIOLÓGICA Y CULTURAL Y 25 ANUVERSARIO DE LUDUS VITALIS

Universidad de Málaga (UMA), Ronda, España, del 22 al 24 de noviembre de 2017.

Tema principal:

INTENCIONALIDAD Y EVOLUCIÓN

Puedes proponerse otros simposios sobre evolución.
Pueden proponerse simposios que comprenden una o más mesas. Cada mesa puede tener hasta cuatro participantes.

Requisitos:

Las propuestas de simposios y resúmenes deben incluir:
Simposios: Título, resumen de los simposios, nombre completo, institución y correo electrónico de todos los participantes, junto con los resúmenes individuales de cada participante.
Abstracts: cada participante deberá proporcionar: un resumen de 300 palabras, con cuatro palabras clave, título, nombre completo, institución(es) y correo(s).
También se pueden proponer resúmenes individuales siguiendo los requisitos antes mencionados.
Plazos: simposios, 31 de mayo; Abstracts (ponencias individuales), 30 de junio
Cargo por inscripción: 50 € (cincuenta euros) 1,000 pesos mexicanos o 1,160 con factura.
La información sobre hoteles y transporte será publicada más tarde.

Contacto: centrodarwin.uam@gmail.com

Comité organizador

Antonio Diéguez-Lucena, UM, Presidente
Raúl Gutiérrez-Lombardo, CEFPSVLT, Vice-presidente
Jorge Martínez-Contreras, UAMx, Vice-presidente

Comité Institucional Internacional

Paola Hernández-Chávez, Centro de Estudios Filosóficos, Políticos y Sociales, V. Lombardo Toledano-SEP (CEFPSVLT)
Josep Sanmartín-Cava, CEFPSVLT
Michel Bourdeau, Institut d’Histoire et de Philosophie des Sciences et des Techniques, (IHPST-Paris 1)
M. Luisa Bacarlett-Pérez & Rosario Pérez-Bernal, Universidad Autónoma del Estado de México (UAEMx).
Ricardo López-Wilchis, Biology Division, Universidad Autónoma Metropolitana, México (UAMx)
Lourdes Ramírez-Argonza & Dairon Alfonso Rodríguez-González, Humanities and Social Sciences Division, UAMx
Jonatan García-Campos & Víctor Manuel Romero-Sánchez, Universidad Juárez del Estado de Durango (UJED), México
Eugenio Andrade, Universidad Nacional (UN), Colombia